onsdag 12. juli 2017

The beauty of the striped dress - Summary

Maybe a bit to early to show the autumn and winter outfits with the patterned dress, so I thought I'd collect all the striped dress outfits in one post. I might just do posts like this and show the different options I made with each item. What do you think? Is it a good idea?

I start with the most popular outfit, this was not only featured in Elegance and mommyhoods Thursday Moda, but it was also picked as the Instagram photo of the month by the Norwegian womens magazine Tara. Must admit both my photographer Kari and I are really proud and honored  by that. The picture will be in the July magazine which will be sold in the stores from Friday 14th of July. So exited. I guess it's just a small pic on the bottom of a page, but anyway. 


Kanskje litt tidlig å vise høst og vinterantrekkene med den mønstrede kjolen, vi er jo bare i midten av juli ennå. Så derfor tenkte jeg å ta en oppsummering med den stripete kjolen, alt på ett brett liksom. Kanskje jeg skal gjøre det med noen av de andre plaggene også. Hva synes dere, er det en god idè?

Jeg begynner med det antrekket som har fått mest oppmerksomhet. Grønt er skjønt og det øverste bildet her ble ikke bare plukket ut som en Torsdagsfavoritt i den Amerikanske bloggen Elegannce and Mommyhood, men det ble også plukket ut som månedens Instagram bilde av magasinet Tara og det kommer på trykk i juliutgaven som kommer ut nå på fredag. Må jo innrømme det at både jeg og fotograf Kari er ganske stolt av det.


Dress- Lindex, sunglasses - Lindex, cardigan- Louche (Zalando), bag - Bergen Brand, sneakers- Adidas

Here's more casual outfit, pink denim and sneakers works with the striped dress aswell. 

Et litt mer hverdagslig antrekk, rosa denimjakke og sneakers fungerer fint sammen med den stripete kjolen også. 

Jacket - H&M, bag- Mulbery. 

A more dressed up outfit, blazer, scarf and heels. 

 En litt mer oppdresset variant, blazer, skjerf og høye hæler. 
 Blazer - European Culture, scarf - H&M, bag - Zara, belt - Sparkjøp, shoes - Gabor, watch Daniel Wellington

And here's the outfit with my mums red pearls. This could be an outfit for 4th of July and also for 17th of May Norway's constitution day. Would probably have to add the navy blazer for that day. 

Antrekket med min mors røde perler og en rød veske, dette hadde jo vært et fint 17 mai antrekk sammen med den blå blazeren. 

 Bag - Sandwich 


And at last the perfect outfit for a nice summers night, if it gets a little chilly put on the scarf. The coral shoes adds some fun and a pop of color to the outfit. 

 Til slutt det perfekte antrekket for en deilig sommerkveld, Blir det litt kjølig så ta på skjerfet. De korallfargede skoene frisker opp hele antrekket. 


Cardigan - Masai, scarf - Barfota, shoes - Ecco

This is how I would love to dress in the summer, if it only could be a bit warmer

Still no sign of summer, today it was rain earlier, but sun came out eventually. The northern wind was quite persistent though to prevent any kind of summer feeling.  The weather makes me want to arrange my autumn capsule, so today I purged my wardrobe to see what i have and what I need. turns out I don't need much. So what do you say are you ready for some of my autumn outfits soon? 

Drømmen er jo å kunne ta på seg disse antrekkene, men det har rett og slett vært litt for kaldt. 

I dag var det så høstlig her at jeg rett og slett tok fatt på høstklørne for å se hva jeg har og hva jeg trenger. Fant ut at jeg egentlig nesten ikke trenger noen ting. Det har riktignok kommet et par nye høstplagg inn i garderoben, ting jeg visste jeg trengte og et par sko jeg bare MÅTTE ha. 

Hva sier dere er dere snart klar for å se litt høstantekk?

Until next time 

Kari 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar