tirsdag 1. august 2017

One dress four seasons - Autumn 2

It's something about the autumn, when nature explodes in colors, and the evenings get darker.  Sometimes we even enjoy the heavy rain and the autumn storms, curled up in the sofa under a blanket with a nice cup of tea or a cup of hot chocolate, and candles, always candles, it's what we Norwegians call "koselig". Or the beautiful sunny, but crisp autumn days when we can walk in the mountains and bring home mother natures gifts, heather, blueberries, cloudberries and mushrooms for those who dare and have the skills. And we're always looking forward to the autumn fashion, and in late July when summer still should be at it's peak we prepare for the autumn wardrobe, enjoying the new colors. It's all about change isn't it, because we long even more for spring, spring colors and spring collection when winter comes to an end. 


Det er noe eget med høsten, for selv om vi gjerne skulle ønsket at sommeren skulle vare evig, så ønsker vi likevel høsten velkommen. Hva er vel vakrere enn en høstdag i fjellet når fargene eksploderer rundt oss, luften er frisk og vi kan plukke med oss fra naturens eget skattkammer. Vi elsker til og med de mørke kveldene når regnet pøser ned og høststormene uler rundt hushjørnene, i alle fall så lenge vi kan sitte trygt i vår egen sofa under et pledd med en kopp te eller kakao. Og så kan vi tenne stearinlys, mange stearinlys,  da har vi det så koselig. Og så venter vi alltid på høstmoten, når butikkene får inn de vakre høstfargene i slutten av juli, ja da må vi inn å titte uansett om det er full sommer eller som i år faktisk høstlig. Det har noe med forandring å gjøre, forandring fryder, hver årstid har sin sjarm og vi lengter alltid like mye, eller nesten mer etter våren, vårmoten, vårfargene, lyset. Egentlig er vi priveligerte som bor i et land der vi har 4 årstider. 

Talking about change, if we'd photographed this outfit now I would change 2 things.
1- I would have worn a wool pantyhose
2 - I would have chosen a mustard yellow scarf  (even if I haven't found the perfect one yet)

Og når vi snakker om forandringer så ville jeg endret 2 ting på dette antrekket,
1- Jeg ville hatt på en ullstrømpebukse
2- Jeg ville hatt på et sennepsgult skjerf (selv om jeg ikke har funnet det ennå)


Dress - Moves Minimum, jacket - Massimo Dutti, scarf - Kathrine Uhri, jeans - Fiveunits 
shoes - Nude by Scandinavia, watch - Mockberg, bag - has no brand

My two last posts has embraced autumn, and those two posts has been the most popular on my blog ever. Even if few or no one has commented on the blog I have got a lot of positive comments elsewhere. I think it has to do with change, people want to see something new, not airy summer dresses anymore, but how to dress for a rainy day with boots, scarf and all. Photographer Kari and I are looking forward to a real autumn shoot, and I've been shopping today the few items I felt my autumn capsule needed. 


De to siste blogginnleggene mine som har handlet om høstmoten har vært de mest populære på bloggen hittil. Selv om få eller ingen har kommentert har de fått mange klikk og jeg har fått mange positive kommentarer via andre kanaler. Det har vel å gjøre at mange er lei av luftige sommerkjoler, nå vil de heller se hvordan man kan kle seg for en regnværsdag med sjøstøvler og det hele. Jeg og fotograf Kari gleder oss til en skikkelig høst shoot snart. I dag har jeg vært på shopping for å finne de få plaggene som jeg følte at høstgarderoben min manglet. Riktignok endte jeg opp med litt mer enn jeg hadde på listen, men følte meg litt flink likevel. 

Stay tuned for more autumn posts. 

Until next time

Kari


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar