lørdag 10. juni 2017

10 X 10 challenge - Days 5,6 and 7

Day 7 already, and I'm still going strong. Have been a little under the weather a couple of days and had to relax a lot. When just at home relaxing I've used my comfy pants from Global Funk, ended up using them 3 days in a row so not very inventive. My waterproof jacket has also been used the few little errands I had to go.

Dag 7 allerede og jeg holder ut, nå har det vært et ar dager jeg har følt meg litt pjusk og da har det blitt til at jeg bare har slappet av i kosebuksen min fra Global Funk, så jeg har ikke vært så veldig kreativ. Regnet har det også så når jeg har vært noen småturer ute så har den vanntette jakken vært god å ha.




Day 5
The coral scarf added a pop of color,  I should have worn a black or flesh colored bra, but I was just at home and no one but my hubby saw me, and now everyone who reads this blog. Do I care? Not so much.

Det koralfargede skjerfet gjorde at det ble et antrekk og ikke bare en t- skjorte og kosebukse. Jeg hadde hvit BH under, ikke så pent, men det var jo bare min kjære som så meg og nå alle dere som leser bloggen, ryktet mitt får seg nok en knekk etter dette.

Rating of this outfit: 9 it got me through a not to good day, and made me look better than I felt.



Day 6 morning

It was my hubbies birthday, I started the day in  a tee and the same cosy pants as the day before, and the cardigan was on and off. Had to pop out a errand in the rain too. I was still not feeling to good, but better. I put up the flag and prepared the gifts.

Bursdagen til min kjære, jeg startet dagen i t-skjorte og kosebukse, strikkejakken var av og på alt ettersom. Formen var stigende og jeg fant fram flagg og pakket inn gaver til min kjære, et lite ærend ut også. 

Rating of this outfit: 8 due to it was a little boring, other than that it worked well.

Day 6 evening
Since it was my hubbys birthday I couldn't walk around in a tee and cosy pants all day, I had to dress up a little. As I had no dress among the 10 pieces I considered break the challenge, but accidently I had seen a Youtube video a couple of days before how to make a shirt to a skirt. In the video they also showed a sweater and I had just the right sweater among my 10 pieces. We popped a bottle of Prosecco and later we went for dinner at the local diner.





Jeg kunne ikke dasse rundt i T-skjorte og kosebukse på min kjæres bursdag så utpå ettermiddagen skiftet jeg. Jeg vurderte å bryte utfordringen og ta på en kjole, men tilfeldigvis hadde jeg sett en Youtube video et par dager før der en dame viste hvordan man kunne bruke topper og gensere som skjørt. Jeg hadde akkurat den riktige genseren. Vi åpnet en flaske Prosecco og senere gikk vi å spiste på kebabsjappen. Skikkelig gourmetmåltid.

Rating of this outfit: 10, I felt surprisingly comfortable in my sweaterskirt, I'm sure doing this again. Might also be the Prosecco talking.

Day 7
Now I'm starting to feel it's good the 10 days soon will be over. Started the day with the shirt tucked into the jeans, felt a bit uncomfortable and put under a white tee and wore the shirt open instead.




Kjenner nå at det er greit at de 10 dagene snart er slutt. Begynte dagen med skjorten nedi buksene, men følte ikke det var helt komfortabelt så endte opp med å ta på en hvit t-skjorte under og bruke skjorten åpen utenpå.

Rating of this outfit: 8 after untucking




Tomorrow I'm attending a thrift sale and will spending the whole day outdoors and not moving that much. I suppose the challenge will be broken as I might to put on some wool to keep warm.

I morgen skal jeg og en venninne ha en bod på et utendørs bruktsalg, Er redd utfordringen blir brutt da, for om det blir kjølig så blir det nok ull som gjelder.

Until next time

Kari












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar